Totalul afișărilor de pagină

vineri, 31 decembrie 2010


MESIA, cel asteptat, TREBUIA SA SE NUMEASCA EMANUEL,atunci de ce Isus??

În primul rând ce insemna Emanuel?

Emmanuel, ca si expresie apare în special în cartea lui Isaia, capitolul 7, versetul 14: "De aceea Domnul însuşi vă va da un semn:. fecioara va concepe şi naşte un fiu, şi ii va pune numele Emanuel"

Apoi, în Evanghelia lui Matei 1:22 - 23 spune: Toate acestea au avut loc pentru a îndeplini ceea ce Domnul a spus prin proorocul: "O fecioara va concepe şi naşte un fiu şi va pune numele" Emanuel " care înseamnă "Dumnezeu este cu noi."

Emanuel ca si cuvânt este un cuvânt ebraic cum este indicat de Evanghelia lui Matei înseamnă Dumnezeu este cu noi sau cu noi este Dumnezeu. Emanuel Numele este un nume de simbolism mesianic, aplicat la naşterea lui Isus. Acum ştim un pic de istorie şi momentul în care se întâmplă această profeţie. Potrivit Isaia 7, Ahaz, regele lui Iuda (anul 735 î.Hr.), a fost în probleme serioase din cauza ameninţarea războiului cu regele Reţin al Siriei, şi Remalia regele lui Israel, care s-au aliat pentru a cucerii Ierusalimul. Ahaz au fost extrem de inspaimantat, astfel încât Dumnezeu a trimis pe Isaia să-l mângâie. Profetul i-a spus regelui sa solicite un semn,dar el nu a facut-o.a fost atunci cand profetul i-a spus că Dumnezeu îi va da un semn: ". Iată o virgină va ramanea insarcinta şi va naşte un fiu, şi il va chema Emanuel" Dumnezeu a promis lui Ahaz ca o sa il elibereze într-un timp scurt, timpul necesar acestui copil de a atinge varsta de discernamant intre bine si rau. Regele,fara indoiala, trebuia să se bazeze pe cuvântul Domnului.Termenul "fecioara" înseamnă, în mod corespunzător, "femeie necăsătorită." Semnalul a fost, prin urmare, ca un copil născut dintr-o naştere virgină are semnificatia prezenţei Lui Dumnezeu pentru a da libertate. Este clar că promisiunea implicata în semn nu s-a implinit imediat şi literal, deci împăratul Ahaz a solicitat ajutorul regelui Asiriei. Şi promisiunea a fost pentru restul, cei care in Emanuel vor gasi speranta si mantuirea lor. Nimeni altul decât Domnul nostru,Isus Hristos a fost să fie Emanuel.

Numele lui Isus

Aceasta nu este strict un titlu. Este un nume semnificativ, o formă de grec "Iosua", care înseamnă "Domnul este mântuire."Pentru evrei,Isus a fost nume foarte comun. Scriitorii Noului Testament cunosteau fosrte bine Matei 1:21, dar sa ne uitam si sa analizam bine versetele 19-23 din Evanghelia după Matei în capitolul 1:
"Iosif, bărbatul ei, era un om neprihănit, şi nu voia s-o facă de ruşine înaintea lumii; de aceea şi-a pus de gând s-o lase pe ascuns. Dar pe când se gândea el la aceste lucruri, i s-a arătat în vis un înger al Domnului, şi i-a zis: "Iosife, fiul lui David, nu te teme să iei la tine pe Maria, nevasta ta, căci ce s-a zămislit în ea, este de la Duhul Sfânt.Ea va naşte un Fiu, şi-i vei pune numele Isus, pentru că El va mântui pe poporul Lui de păcatele sale."
Toate acestea au avut loc pentru a îndeplini ceea ce Domnul a spus prin proorocul: "O fecioara va concepe şi naşte un fiu şi va chema numele lui Emanuel" (care înseamnă "Dumnezeu este cu noi").

Cine a dat ordinul ca El sa se cheme Isus? Dumnezeu Însuşi. Citam: "Un înger al Domnului i s-a arătat, cui i s-a aratat?! Lui Iosif, si ii spune ca Maria va naşte un fiu,caruia o sa ii puna numele Isus. Şi ceea ce înseamnă Isus? "Domnul este mântuire." Prin urmare, acest nume indică funcţia care i-a fost atribuita
lui Isus, care mai târziu a devenit adevaratul si unicul Salvator pentru umanitate.

Ramane intrebarea: De ce trebuia sa se numeasca Emanuel?

Pentru ca in Isus se implineste divinitatea Lui prin faptul ca Dumnezeu locuieste in mijlocul lor.
Isus este si a fost Dumnezeu cu noi, care a venit să salveze lumea, care apoi a fost numit Hristos, adică uns.

A fost de fapt Mesia al Domnului, care a venit să ne salveze de la condamnare, ca
Isus din Nazaret, care a fost dispreţuit de poporul său. Luca 4:22 spune:
"Si toţi Îl vorbeau de bine, se mirau de cuvintele pline de har, care ieşeau din gura Lui, şi ziceau: "Oare nu este acesta feciorul lui Iosif?" Vazand textul anterior observam ca oamenii nu-l vedeau ca Dumnezeu este cu noi sau pe Dumnezeu în mijlocul lor (vorbind despre acest citat de la Luca), deoarece oamenii au spus, nu este fiul lui Iosif? Dacă ne uităm la versetul 21 spune: "Astăzi, S-a
împlinit Scriptura..Luca 4:21). Pe scurt, Isus spune Scriptura a fost îndeplinită pentru voi să mă vedeti aici, astăzi, dar oamenii nu l-au văzut ca pe Fiul lui Dumnezeu, ci ca fiul lui Iosif. În acelaşi capitol citim că apoi l-au aruncat afară din cetate şi l-au dus pe spranceana muntelui să-l omoare, dar El a trecut prin
mijlocul lor.

Rezumat Emanuel, Dumnezeu este cu noi, a venit în această lume în formă umană, primind viaţă ca o fiinţă umană, şi a fost cunoscut sub numele de Isus, Salvatorul lumii. Acesta a fost rolul principal al lui Isus pe acest pământ: sa vina si sa ofere El insusi, adevaratul, unicul si realul sacrificiu ispasit pentru pacatele omenirii.
Isus a fost şi rămâne Emanuel, Dumnezeu este cu noi. Mesia este Dumnezeu, şi Hristos înseamnă uns, şi Mesia este Hristos, Isus Mântuitorul lumii, care locuieste
printre noi, oamenii, facand realitate numele Emanuel, Dumnezeu este cu noi. Aceasta divinitate inca îndeplineşte acest rol în mijlocul nostru. Unsul inca salveaza si locuieste printre noi.
evreii credeau ca Mesia, sau mesager al lui Dumnezeu avea să-i elibereze de sub dominaţia străină. Dar misiunea pe care Isus a adus-o a fost aceea de a ne salva
de sub dominaţia păcatului si din jugul lui Satan. Aşa cum , chiar si astăzi,El
face încă lucrarea de răscumpărare.

CUM este că, dacă Isus este Dumnezeu, nu ştie ziua, nici ceasul cand va reveni pentru a doua oara?

Această întrebare este cu referire la citatul din Matei 24:36: Dar de ziua aceea şi ceasul acela nimeni nu ştie, nici îngerii din ceruri, ci numai Tatăl meu.

Nimeni nu ştie, data şi ora,nu sunt dezvăluite. Orice încercare de a marca ziua şi ora venirii Lui va eşua şi oricare efort se opune cuvintele Domnului.

Nici Fiulnu stie. Isus a renunţat de bună voiela exercitarea atributelor Sale divine
atunci cand a hotarat viata sa pe pamant,pentru salvarea noastra. (Ioan 8:26-29, Filipeni 2:5-8), şi, deşi El a rămas Dumnezeu a lucrat în limitele fizice ale umanităţii sale. În divinitatea Sa, Hristos este omniscient (Matei 16:21; 20:17-19, Ioan 2:24-25, 4:17-18, 13:38) şi in Apocalipsa, înălţat şi glorificat,Hristos oferă informaţii detaliate lui Ioan despre momentul întoarcerii sale.

Adevăraţii creştini ar trebui să trăiască in lumina, trezi, ca ziua Domnului va veni ca un hoţ în noapte. Trebuie să se străduiască să fie întotdeauna de alertă, şi de a trăi ca santinelă de o armată în teritoriul inamic.
Isus este exemplul viu care nu pierde nici un detaliu, la toate un exemplu pentru noi toţi.

Fiti binecuvantati de El!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu